PKP Energetyka ogłosiła przetarg nieograniczony na dostawę ślizgów wyposażonych w nakładki stykowe węglowe na pantografach pomiarowych zainstalowanych na pociągach sieciowych.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ślizgów wyposażonych w nakładki stykowe węglowe na pantografach pomiarowych typu: AKP-4E, 5ZL, 90ZW w pojazdach kolejowych przeznaczonych do użytkowania w zakładach spółki.
Przedmiot zamówienia podzielono na poszczególne zadania:
- Zadanie 1 – Dostawa 72 ślizgów z nakładkami węglowymi do pantografów typu AKP-4E.
- Zadanie 2 – Dostawa 59 ślizgów z nakładkami węglowymi do pantografów typu 5ZL.
- Zadanie 3 – Dostawa 14 ślizgów z nakładkami węglowymi do pantografów typu 90ZW.
Planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia upływa w dniu 30 listopada. Jedynym kryterium oceny ofert jest wysokość ceny ofertowej. Oferty można składać w siedzibie spółki do godz. 10.30 do dnia 15 października.
"Rynek Kolejowy” jako pierwszy poinformował, że do połowy grudnia tego roku wszyscy przewoźnicy kolejowi w Polsce będą musieli wymienić nakładki ślizgowe odbieraków prądu we wszystkich pociągach z miedzianych na węglowe.
- Zamierzonym efektem wprowadzenia obowiązku stosowania węglowych nakładek ślizgowych na pantografach pojazdów trakcyjnych jest zmniejszenie zużycia nakładek ślizgowych i przewodów jezdnych sieci trakcyjnej oraz korzyści ekonomiczne – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Nakładki węglowe powodują znacznie mniejsze zużycie przewodu jezdnego sieci trakcyjnej, sięgające 20% do 25% w porównaniu do nakładek pantografów wykonanych z miedzi.